Lite av sommaren 2010

De va ett tag sedan jag bloggade nu men tänkte att med detta komma igång lite smått...tänkte iaf nu delge er lite av min sommar 2010...inte för att den är slut RIKTIGT än men i morgon börjar jag jobba igen...
Jaha då ska man tänka till lite då va som hänt sedan 3 Juni..lite av de iaf... :-)

Så klart så va de ju mycket utefix med gården där i början av sommaren. Här ett kort efter jag rengjort dammen och satt igång fontänen..

"Bröllopshelgen"...ja när Kronprinsessan fick sin prins...den helgen kom kära Syster och Ida på besök. Å förutom att se på bröllopet så han vi även med lite shopping på byn å badtunnebad...
Här äter vi min favvorätt..TACO!!!

Här badar vi...

Sedan hade jag ett Living and Room party på min altan (som tur va så kunde vi sitta där...vette tusan hur vi skulle ha rymts annars..) tur va att iom att jag hade så många personer så fick jag köpa 4 saker till halva priset...de blev 800 spänn med rabatten...men ni får vänta med att se va som blev köpt tills allt funnit sin plats... ;-)

Sedan va vi då inne i Juli..
Första helgen i Juli va de då Fjällsjömarknad...den tillbringar jag alltid i Backe, även om det nu för tiden inte är så mycket hemvändare som förr. Men är ändå som en liten tradition som jag gillar. Inte minst för att det är ett av få tillfällen när vi är samlad hela familjen. Mor, Far, syskon med "tillbehör" ;-)

Jag å syster yster... :-)

En liten semestertripp till Stockholm å Allsång på skansen blev det som en liten "förhandssemester innan semestern"

På väg med färjan över till Djurgården och Skansen....

Inget är som väntans tider...Här satt vi i strålande sol och dryga 30 grader från kl. 12 till ca 21.30...men de va de värt...tur vi hade paraply att gömma oss under tidvis, en mycket trevlig upplevelse!!

Anders Lundin                                Darin

Slottet, shopping och stros i gamla stan va de övriga aktiviteterna på denna mini semester...

Känner ni igen slottstrappan?...

Mot altaret i Storkyrkan                   Mot utgången i Storkyrkan

Några galna men trevliga musikanter i Gamla stan! :-D

Sedan va de då dax för Åseles sista marknadsdag, då tog jag å Renee å åkte dit. Jag va sugen på Langos å ville se Eric Saade å Renee ville ha lite strumpor....å de fick vi...de va en trevlig och rolig dag med allt från onda gubbars magar, fastkilad fågel i grillen, och som sedan avslutades med en bilbärgning hem..inte av min bil, som tur va, utan av grannarna i Backes bil. Från Åsele till Hoting...men de gick som hej å hå de!!

Renee på Hembygdsgården i Åsele.

Här en helg till med familjen. Den här gången flyttade vi ut till sommarstugan i Noret.

Noret från vägen...

Middag....

Mitt på en vanlig semester Tisdag så tog vi sedan å hade en liten "drinkfest". Den gick ut på att vi skulle var och en ta med och bjuda varandra på en god drink och sjunga lite allsång och ha lite trevligt. Å DE HADE VI VERKLIGEN!!! pga sekretess så ska jag bara visa liiiite bilder...dom får tala för sej själva...MOOHAAA! :-D

1:a                                               2:a

3:e                                               4:e

5:e osv.....

Så här vackert å trevligt började de iaf....4 st söta, fina, skötsamma brudar.... ;-)

En "gör så gott ja kan trubadur" ;-)

Å de här kortet får avsluta denna kväll här..allt mellan och efter är kärt bevarat hos oss som va där... hehehe...:-P

Här ett besök hos Fasder Daggan i Betarsjön utanför Junsele...

Till vänster Daggan och till höger min Farbrors sambo Lena.

Här bjuds det på mat av Mor, Far, Lena och farbror Sven. Det är vinst från Dagens dubbel som får betala detta kalas. Mat beställdes från Fjällsjögården!! Jättegott och trevligt!!!

Pappsen hamnade tyvärr bakom brorsan men annars så va de ju ett ovanligt bra middagskort....

Här en bild på en rislampas förvandling...

Upphängd å klartttt!!!

Annars har jag snickrat foder, rensat och kantat grusgång, målat klart huset och altanräcket bak...å de gillar jag, speciellt när det är klar å man ser resultatet....

En tur på bönpallen till strax ovanför Storuman..

Den bjöd på härligt väder, EN BJÖRN, en bortsprungen förvirrad boxer, 2 fina tranor, och 2 renar...HÄRLIGT!!!

Nä nu har jag visat lite av min sommar hittills...suttit nu i 3 timmar så nu får de räcka..phu!!
Ha en fortsatt trevlig sommar så hörs vi förhoppningsvis snart här igen....