Tallin

Gick himla bra att kliva upp 03.45...buss från Strömsund till Östersund, där Dororesor skulle ta oss till Stockholm.
Väl i Värta hamnen så skulle båten avgå 17.45.
Vi installerade oss i våra hytter...som vi blev varse om att ena hytten va på däck 5 och den andra på däck 8...men det gick fint de å...

På väg genom Stockholms skärgård...

Väl installerade i våra hytter så va vi ju förståss hungriga. Vi hade bestämt att vi skulle ta buffén på kvällen innan hemresan, så första kvällen gick vi på ett ställe som heter GrillHouse. Där beställde vi oxfile som vi fick grilla själva på en 400 graders rykande lavasten med konjaksås och klyft potatis till. Helt fantastikt gott!!!


När vi klev av båten på dag 2 så va det en rundtur i Tallin som va på schemat först. En busstur och en promenad genom gamla stan i Tallin.

En mycket fin Rysk-ortodox kyrka som vi tyvärr inte fick fota innifrån....

Regeringskansliet....

Många av gatorna va kullerstensgator..lite kruxig att gå på...

En del av ringmuren...

Detta är ett av stånden på "blomstergatan". En sådan bukett kostade ca 50 SEK...och det va tydligen mycket god kvalité. Man kunde köpa och ta hem dom och dom kunde stå i upp till 3 veckor....Vacket!!!

När turen va slut så va det egen tid resten av dagen. Vi gick tillbaka till båten ca 16.
Vi avslutade kvällen med båtens "smörgåsbord" buffé. Gott gotti gott gott!!!

Nästa dag va bussresan hem å det va SKÖÖÖNT att komma hem. Duns ner i sängen...
Åsså måste jag berätta nåt kul...nog måste man varit trött, för på sennatten så vaknade jag till och kände att fötterna va utanför sängen. Ja ja tänkte jag, måste ha kommit för långt ner i sängen...men när jag masade mej längre upp så va ju huvve utanför sängen...yrvaket funderade jag på vad som hänt och när jag fick upp ögonen så hade jag hamnat tvärs över sängen...å den är ju "bara" 140cm bred...inte vet jag vad jag hållit på med men nog måste man har varit trött....

Nä nu ska jag ringa Helena...vi ska ut på byn å förbereda inför tjejfesten ikväll...temat är 40 års kalas...fast det vet inte 40 åringen så klart ;-P

Kommentarer
Postat av: Kungsa

Kul för mej att se bilderna från gamla staden !

Skönt att vara hemma. SÅ myker mej varje dag och jag ska beställa tid hos Pigg och Frisk omgående.

Sedan ska jag försöka följa dej på träning om det går för sig.

Syns på fredag.

K.

2009-08-31 @ 08:06:07
URL: http://djupudden.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0