Å jag som...

...trodde att jag skulle få tid i överflöd nu...Har ju inte hunnit blogga om helgen som jag lovade förrän...typ nu...
Iaf så styrde kosan på Fredag em till Månsåsen. Kom fram vid halv åtta tiden...det tog ca 2 timmar i bil...men vi hade SÅ mycket att surra om så det va nog dom snabbaste 2 timmarna jag åkt i en bil..!!!
Fick kvällsfika och ett gott glas rött hos L´s föräldrar å sedan somnade vi gott...
På Lördag blev det frulle hos L´s Mor och Far...och sedan åkte vi och hämtade hunden som skulle skrämma upp hararna ur snön...men det hade kommit lite för mycket snö på Fredag kväll så det sket sej....men det va skönt att komma ut å strosa i skogen lite....
Mina underbara vänner Lars och Helena
På kvällen va vi bjudna på middag i husvagnen i gräftån. Det va L´s bror som ville bjuda. Det blev fisk tillagad i folie på öppen eld, potatis och en ny god kallsås till. Mycket mysigt och gott!!
I husvagnen
På Söndagen så va de tänkt att vi skulle ta upp isnät...men med typ -28 grader på termometern så...njeee...vi åkte istället å hälsade på en kompis till H. å sedan dansade vi ut julen hos H´s Mor och Far...det va LÄNGESEDAN man dansade kring granen!!! Men kul va de....sedan va de fiskdamm för barnen!
Sedan bar kosan hemmåt...
Väl hemma så fixade jag lite mat till mej och H...å sedan va de kväll!!

Trettondagsafton blev en mysig tjejkväll. Jag bjöd hem H på indisk mat (mums!) och sedan va det Mamma Mia för hela slanten...

Det va en himla tur att vi hann se filmen färdigt...för efter H hade åkt hem så gick det inte många minuter förrän det blev KÅL SVART!!!! Strömavbrott i hela U-fors...å ljusen hade slocknat...men som tur va så va inte nya långt borta..kl 05.30 kom strömmen tillbaka!
När jag klev upp va det 15 grader i huset..brrr...tur då att man har en kakelugn att hjälpa värmepannan med på traven!!!
En sak till...fick soffan idag!!!! Så nu ska jag gå å titta på den igen..Det blev SÅÅÅ fint så...
Ha de så hörs vi snart igen!


Kommentarer
Postat av: Uffe

Visste ju allt det där redan . Men det är ju skit bra att du är ute å har roligt . Fortsätt med det ! Huvudsaken är att du mår bra . Kommer & prov sitter soffan när jag fått en inbjudan ;) ! Kram U

2009-01-08 @ 16:26:52
Postat av: jag

Hej!

Verkar som en riktigt mysig utflykt du har varit på.

Vad mumsigt med indisk mat. Var på en sån resturang i stan för ett tag sen med ngr arbetskamrater, inte så dumt. Ha det bra. :O)

2009-01-11 @ 22:01:10
URL: http://ulriksfors.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0