Nu är sommaren här...

...å då är det ju en massa man vill göra förståss. Både det som är nödvändigt och kanske inte så kul å det som ÄR kul. Å det ska ju ske under en väldigt kort period...å det är det vi längtar till hela året...å visst är sommaren härlig när den är som nu...men när det är kallt och regnrusk...ja då väljer jag hellre vinter..vintern blir man aldrig besviken på...för då har man liksom redan bestämt sej för att den bara är kall och en massa snö..jaaaa...jag gillar vintern iaf..så det så...

Denna vecka så har jag haft väldans tur med vädret så att jag hunnit skrapa det lilla av fasaden bak som är kvar att måla. Detta är 3:e året som det skrapas och målas på huset...men nu är det snart klart...JIHOOO!!!


Idag har jag målat vindskivor och i morgonbitti när jag kommer hem från jobbet, tror jag att jag ska börja måla fasaden.  
För på Måndag börjar jag min semester å då vill jag inte ha det hängandes...då vill jag bara ha lite "smågrejing" att sätta händerna i...
Nä nu kommer Mor, Syster och syskonbarn snart, så jag ska ta å göra lite kaffe....

Ha de gott !!! :-)

Kommentarer
Postat av: Deanne

Men Marlene, nu är det du som fått en kott i huvudet eller säkert en hel hög av kottar, VÄLJER HELLRE VINTER??? Men SNÄLLA, behöver jag påminna om 7 månaders helvete med mörkt, -80 kallt, snö och drivis..hur kan du redan glömt bort det?? Du måste dricka mycket nu när det är varmt, så du inte får solsting!Fast jag tror bestämnt att det redan är på gång..:-)



Kram på dej

2009-06-28 @ 09:27:13
URL: http://deanne.blogg.se/
Postat av: Renée

ja du marlene ja e nog benägen å hålla med dej, sommaren e den mest opålitliga årstiden som finns med vintern oftast håller vad den lovar kallt å snö...men sommaren e ju allt i från fruktansvärd hetta å solsting å kryp till regn, rusk å "frysväder". ja e nog en vinteranhängare ja med (även om de e skönt med lite värme ibland me + att jag får va i min trädgård..men jag kan ju bygga ut å göra en inomhus...) Kramiz

2009-06-28 @ 10:45:29
URL: http://mamasmusicplace.blogspot.com
Postat av: Bus

Grattis på födelsedan...Hurra! Hurra ! Hurra!

Det gäller att hålla sig uppdaterad när man bor i byn.

Semester och kanonväder, å en ny veranda. HÄRLIGT!!!

2009-07-02 @ 18:36:59
Postat av: Renée

..å du brukar klaga på mig att jag inte bloggar...jaja det blir väl lite mindre sånt här i perioder...hehe Men nu vill vi snart läsa nåt nytt Kramiz

2009-07-07 @ 09:58:23
URL: http://mamasmusicplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0