Härligt att va ledig....

å det inledde jag med att åka med Ulla å Anki in till stan på Måndagen. Jag skulle köpa en soffa och fotöjl till Håkans stuga i Stamsele, å Ulla skulle titta efter en bäddsoffa till sin stuga. Det blev lyckade affärer. Soffan och fotöljen va bra å Ulla hittade en bäddsoffa på loppis för 180 spänn. Som hittat!!! Kikade även in på "kvarna" i Hammerdal å där blev det oxå affär. Kastrull för min del och bl.a hundlåda till valparna för Ulla...

På Tisdagen så började jag att kratta min tomt...hann ungefär halva ena sidan så började det regna...så jag fick göra innetjänst resten av dagen...slängde ut mattorna, dammsugade och putsade 2 fönster och bytte gardiner, innan jag fick ett besök av min Mor.
Nu har jag bara lite kvar att kratta på baksidan huset innan jag är helt klar, undrar bara hur det ska kännas i armarna i morgon...med tanke på att varje knapptryckning nu på tangentbordet gör ont i armarna....men fiiiint blire´!!!


I morgon ska jag göra klart innan turen upp till Djupudden hade jag tänkt iaf. Jag och A-C ska till Karin, å förhoppningsvis så får jag se min första björn vilt i naturen....pirrar faktiskt lite i magen när jag tänker på det...
Va in på K´s blogg å hon hade fått några riktigt fina bilder på björn som hon sett igår....*darr*
Har satt batterierna på laddning till kameran och videokameran.....
Fortsättning följer.....


Kommentarer
Postat av: Kungsa

Nej,nej, jag har sett björnarna idag och jag har sett fyra till ikväll!!! Det bådar gott för i mårakväll när vi vet ungefärligen vart vi ska leta dom. Annars brukar dom gå en lov kring BjennBua under nattkröken, hihihi, och särskilt när dom känner lukten av två blåbär!!!

Björnkram från mej.

Välkommen.

2009-05-06 @ 22:33:37
Postat av: Kungsa

Nej,nej, jag har sett björnarna idag och jag har sett fyra till ikväll!!! Det bådar gott för i mårakväll när vi vet ungefärligen vart vi ska leta dom. Annars brukar dom gå en lov kring BjennBua under nattkröken, hihihi, och särskilt när dom känner lukten av två blåbär!!!

Björnkram från mej.

Välkommen.

2009-05-06 @ 22:34:46
Postat av: Bus

Tips till dig Malla. Åk några hundra meter till gamla Vågdalsvägen. Ta in på den och där finns en björnhona med tre ungar. Dessutom en massa spår i snön. Må så gott :)

2009-05-07 @ 09:14:13
Postat av: vickan

Belv det ngn björn skådning? förövrigt må jag ju säga att du är riktigt händig!!! Kan man anlita dig? Funderar på att lägga nya golv i sovrummen! ;)

Kram

2009-05-07 @ 10:16:54
URL: http://www.vickantoria.wordpress.com
Postat av: Renée

hej, ha ni sitt nån bjaenn änn?? jag e lite avundsjuk på er att ni kanske får se... men ni får väl berätta å visa bilder å ni får väl ha med ombyte =) Du ser ut å ha det bra min vän i alla fall.idag såg jag att du satt å sola (eller vila) på altanen - jag har ju "span" på dig de vet du...hehe Kramiz

2009-05-07 @ 23:25:33
URL: http://mamasmusicplace.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0