Spännande dygn....

...började redan i Strömsund...där jag och A-C fick vara med om något som knappt går att återge!!! Ska iaf pröva...
När vi började vår resa till Djupudden och åker över Vattudalsbron så fick vi vara med om något jag aldrig hört att någon upplevt!!! 7 Maj och det blåser skapligt och vi kommer en tredjedel av vattudalsbron så tänker jag först...Va f-n håller bilen på att rasa ihop, har alla 4 stötdämpare och fjädrar gått...nääää....va f-n är det en jordbävning???!!! nääää...f-n håller bron på att störta ner i Vattudalen??!! Då skirker A-C..-KÖÖÖÖÖÖR!!!!!!!!!!!!!!! å då jävlar i samma ögonblick som jag trodde att nu störtar vi ner i Vattudalen...tryckte jag ner hela gasen och brasssar över bron...!!! Ja om man ska pröva återge det vi kände, så kändes det som att bron och bilen va en berg och dalbana...det gungade...ja så mycket att vi trodde faktiskt att bron skulle störta...
När vi hade kört om 2 bilar (tro jag...) och mött den 3:e nästan i bredd med den andra jag körde om  så va vi över....då va jag tvungen att stanna för hjärtat kändes som det skulle bulta ur kroppen och benen va som spagetti darr...vi vände oss mot varann, tittade bakåt för att se om bron va kvar...och sa -VA FAN VA DE SOM HÄNDE???!!!! Ja vi vet inte vad som hände men, som sagt vi trodde att vår tid var kommen.....Om någon som läser detta har hört nåt eller varit med om något liknande, eller har någon teori om vad som hände med bron...Skriv gärna en kommentar!!! Jag har varit med om att bron rör sej när man går över när ex. en lastbil kör över...men det är INGENTING!!!!!.....FY FAN VA RÄDD VI BLEV...KOMMER ALDRIG ATT GLÖMMA DETTA...Å KOMMER ALLTID ATT TÄNKA PÅ DET NÄR JAG KÖR ÖVER...HUVVA!!!!

Ja ja...sedan va de ju det här som gällde då....det får tala själv....


Härifrån skrämde vi bort den...den grävde i en myrstack å skulle äta lite myrägg kanske och lite rötter måhända....




Utsikt över Vattudalen...


Björnspår vi såg på morgonpromenaden....


Gammalt björnide...


Resten av resan tror jag få bli lite privat (ji sii ju dunken;)...men vi har haft det SKITKUL!!!!!
TACK KARIN Å S-Å FÖR ALLT!!! BJÖRNKRAM TILL ER!!!!!

Kommentarer
Postat av: Renée

gu va häftigt =) Avis e jag!Vicken tur ni hadd som fick si någe å så hadd ni säkert kul mä dunken sen...hehe Kram på er!!!

2009-05-08 @ 19:08:42
URL: http://mamasmusicplace.blogspot.com
Postat av: Gunilla Sjödin

WOW....Jag vill också lyckas se en björn i det fria...men det kommer nog aldrig att hända :(

Vilken upplevelse det måste ha varit!!

Att ni hade kul resten av kvällen det förstår ja :)..

Kram

2009-05-09 @ 10:56:46
URL: http://www.shakiralines.com
Postat av: vickan

jag vill oxå se en björn i skogen... men jag vill sitta i en bil helst, för liiiiite respekt för dem har man ju allt! Kan ju ana att ni hade det riktigt trevligt under kvällen ;-)

Kramen

2009-05-11 @ 18:51:38
URL: http://vickantoria.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0