Alanya, Turkiet!

Här kommer lite bilder från resan jag nyss gjort till Alanya i Turkiet...

På hotellet Kleopatra ADA som är ett All inklusive hotell så var det varje lunch och middag fina kreationer som var gjorda av grönsaker och frukter....


En San Fransisco på beachen e aldrig fel... :-) även drinkarna hade fina kreationer....


Här på väg ut från hamnen på en liten båttur....


Borgen som man ser från Kleopatrastranden där vi bodde...muren runt tog 12 år att färdigställas...


300 f.kr när staden var bebodd av Pirater sägs det att dom gömde sig i dessa grottor under berget...


En del av muren som omringade berget...


Berget                                          Så här såg de flesta turistbåtarna ut


Jag å min söta snälla Mamma


Jag å BÄSTA Linda


Dessa "småa" menyer fick vi på "chevaresturangen" som vi kallade den...


4 chevor fanns vid varje hörn av resturangen..mycket trevlig och mysig resturang med god mat och bra 60-70 tals musik.



En fotograf på båten gick runt och fotade...lite kul va de ju fast de va en aning obekvämt...

De va lite från min vecka i Alanya..

Nu ska ni få se hur klockan på väggen blev...den jag köpte på Living and room patyt...

Rätt fräckt om jag får säga de själv....

Bye for now!!!



Kommentarer
Postat av: Katarina

Vilka bilder!!

Och klockan va jätte häftig.

2010-09-22 @ 21:11:16
Postat av: Renée

härligt verkar ni ha haft att döma av bilderna=) Å jag må ju säga de - Va läcker klockan blev hos dig ! Snyggt med texten i =)Kramiz

2010-09-22 @ 22:16:22
Postat av: Busmamma

Vilken mysig resa :O)

Du, den klockan blev ju kanonfin.Må så gott. Kram

2010-09-24 @ 22:35:03
Postat av: Katarina Olofsson

Vilken härlig resa ni har varit på. Och vilka fina bilder, helst dem på dig Marlene. Och klockan var ju urtjusig. Passar verkligen rummet kanon. Hoppas att det är bra med dig. Kram Katarina :O)

2010-09-29 @ 09:58:58
URL: http://brunkullansgoda.blogspot.com
Postat av: Anonym

Kul att jag fått lite kommentarer...gillar de...e liksom roligare att blogga då, fast de blir sällan nu för tiden...Tack å kram till er! :-)

2010-10-05 @ 11:10:54
Postat av: Deanne

Såg väldans trevligt ut!!!

2010-10-05 @ 22:52:55
Postat av: Linda Gunnarsson

Hej! Jag sökte på hotellet på Google och fick upp din blogg och såg att du vart där :)

Kan jag fråga lite om hotellet? Ifall det var god mat, bra service, okej rum och om det va fräscht?

& var det nära till havet och alanya centrum? :D

Många frågor, men hoppas du har tid att svara mig :)



Med vänlig hälsning,

Linda

2012-06-27 @ 05:18:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0